روش نصب سنگ مصنوعی
نوشته شده توسط : امین

1) مساحت سنگ: طول و ارتفاع ناحیه موردنظر را در هم ضرب کنید.

2) الگوی دلخواه : طراحی الگوی موردنظر سنگ مصنوعی چند تکه توسط چینش سنگهای نصب نشده در کنار هم قبل از شروع پروژه بسیار مفید خواهد بود،  به این صورت به یک طرح متعادل از شکل ها اندازه ها و رنگ های گوناگون سنگ خواهید رسید.

3) سنگ مصنوعی  قابليت نصب روي ديوارآجري ، كاشي ، سطوح بتني ، ام دي اف(نئوپان) و پانل هاي گچي را دارد.

جهت نصب بر روي ديوارهاي گچي و سطوح رنگ شده (پلاستیکی و روغنی) توصيه مي گردد ابتدا سطح گچ را تيشه اي و بوسيله  رزين هاي اكريليك ( رقيق شده با آب به نسبت نصف به نصف يا چسب بتن با قلم مو) سخت نموده و پس از خشك شدن سطح گچ اقدام به نصب سنگ نمائيد. (براي نصب بر روي كناف مانند گچ سطح را ابتدا بوسيله رزين سخت نماييد).

درصورت نصب بر روي نئوپان و يا ام دي اف توصيه مي گردد قبل از نصب سنگها سطح مورد نظر را خش دار كرده و با استفاده از رابيتس و يا توري مرغي سطح مربوطه را مسلح نموده تا درگيري چسب مورد استفاده با سنگ و سطح بيشتر و مستحكمتر باشد.

جهت اجراي چسبي بر روي كاشي قبل از نصب ، سطح را تيشه اي كرده و جهت اجراي دوغابي نسبت به كندن كاشي ها و رسيدن به ملات پشت اقدام گردد.

4) نصب و چسباندن سنگ مصنوعی : بهسا استون به دو روش دوغابي و چسبي قابليت نصب بر روي سطح را دارد که بمنظور تميز اجرا شدن آن توصيه می گردد از روش چسبی (بوسيله چسب مخصوص و يا چسب کاشی مرغوب) استفاده گردد.

همیشه هنگامی که سنگ را در جای خود می فشارید تکانهای آرامی به دست خود بدهید تا سنگ با جابجایی های کوچک به طرفین در جای خود محکم تر شود. با استفاده از ماله ملات اضافه را پاک کنید.

روش چسبی:

سطح بايد كاملا صاف بوده و فاقد هرگونه ناهمواري زياد باشد(درصورت لزوم بايد يك دست پلاستر سيمان اجرا شود وسطح را شمشه كش نمود).

برای سنگ های چند تکه،  ابتدا سطح مورد نظر(غير از مصنوعات چوبي) و پشت سنگ ها را با آب خيس نموده و پس از كشيدن چسب بر روي سطح با ماله شياردار يا كاردك شياردار ، سنگ ها را با چيدمان دلخواه و بارعايت خط تراز ، در محل مربوطه نصب نمائيد .

برای سنگ مصنوعی  یک تکه،  ابتدا بوسیله شلنگ تراز و ریسمان رنگی با توجه به ارتفاع سنگ، خطوط موازی در ارتفاع سطح مورد نظر مشخص نمایید.

در مرحله بعد بترتیب از پایین به بالاپشت سنگ ها را بوسیله چسب و ماله آجدار با چسب پرکرده و بترتیب روی دیوار قرار داده و با فشار دست و ضربه چکش پلاستیکی در جای خود محکم می کنیم.

برای اینکه سنگ ها در ردیف های بالا و پایین با هم همپوشانی داشته باشند و درز سنگ ها در یک ردیف قرار نگیرد ردیف دوم را با یک سنگ نیمه بریده شده با سنگ فرز گردبر شروع می کنیم.

روش دوغاب کاری پشت محصول :

روش دیگر نصب سنگ مصنوعی  به روش دوغاب کاری و ریختن بتن (ملات) در پشت محصول همانندسنگهای طبیعی می باشد.سنگ های سمنت پلاست را مستقیما" روی سطح هر دیوار آجری تمیز(آب بندی نشده ،بدون رنگ و زیر سازی نشده )  بلوک های بتنی  و یا هر سطح نبایی می توانید نصب نمائید .ملات جهت نصب را با نصبت یک به یک از سیمان و ماسه بسازید و بهتر است در این ملات از چسب های پودری سنگ و کاشی نیز استفاده گردد. مقداری خمیر ملات را در پشت محصول ریخته و در جای خودقرار دهید و با تکان هاب آرام و فشار، سنگ را در جای خود  محکم کنید .

5)    تنظیم اندازه و شکل سنگ ها: بندکشی: بعد از نصب سنگها، اتصالات و فضای بین سنگها را بوسیله کیسه بندکشی پر از ملات کنید. پرداخت ملات کشی همیشه بخش پر کار نصب سنگ است. پس از حدود 30 تا 60 دقیقه و هنگامی که ملات خشک شد، لکه های ملات با استفاده از یک ماهوت پاک کن یا برس خشک و سفت از بین خواهد رفت. هنگام ایجاد یک بندکشی تورفته سنتی، از یک چوب یا ابزار دیگر استفاده کنید هنگامی که بندکشی نمدار است از برس استفاده نکنید چون این کار باعث لکه دار شدن همیشگی سنگ مصنوعی می شود.





:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: